Wednesday, May 5, 2010

:: patah hati ::

me?? seorang yang patah hati ketika ini.. atau pun me sedang cuba untuk lakukan yang terbaik untuk dia mahupun untuk diri me sendiri. me sedang cuba untuk lari dari kenyataan.. bahawa me x pernah cinta dia.. dia hanya sekadar hadir disaat me perlukan seseorang untuk me luah kn segala rasa yang me x larat untuk tanggung sendiri.. maafkan me. me telah dan berusaha untuk cinta pada dia, tapi me x mampu. cinta me x ada untuk dia, sungguh pun terkadang me sayang pada dia.. tapi untuk sehidup semati me masih belum mampu lg.. me perlukan seseorang yang buat me rasa me selamat, disayangi, most of all seseorang yang me mampu kongsi segalanya.. pintu-pintu hati ini macam dah tertutup rapat. terkunci buat insan yang pernah dan masih lagi bernafas dalam tiap udara yang me hembus.. insan yang terlalu memahami me, menyayangi me sepenuh hati.. cuma sayang kami berbeza latar dan dunia! sungguh me terasa betapa benar pepatah "cinta itu buta".. me doa suatu hari nanti, insan yang me sayang akan terbuka pintu hati untuk sehidup semati dengan me.. mudah-mudahan.. dia akan terpilih diantara kami..
dan pada dia, yang mengharap pada me untuk sehidup semati.. me minta maaf.. hati me x dapat me paksa.. me akui, kerana dia, banyak me berubah. dari yang hipokrit kepada seseorang yang cuba untuk belajar memaafkan dan terima segala ujian sebagai manusia yang tabah dan kuat!! me harap dia dapat maafkn me..  me harap dia akan jumpa wanita yang lebih layak sehidup semati denagan dia.. yang mampu menyayangi dia seikhlas hati..
me?? selagi me ada hayat, dan selagi tuhan izinkan me cinta dia.. me akan tetap tunggu dia, insan yang me sayang selama 6 tahun ni.. me rasa me dah cukup dewasa, untuk pilih keputusan ni.. walaupun me terpaksa tunggu sampai akhir hayat me.. me akan tunggu, sampai dia bersedia.. me dah harungi 6 tahun ni.. mak me pernah tanya me, sampai bila me nak tunggu dia? umur me dah 24 tahun ni.. me x tahu sampai bila me perlu tunggu dia.. yang pastinya cinta me untuk dia x pernah susut walau banyak mana me diuji.. mak.. if dah ditakdirkan me memang x naik pelamin..nk kata ape lg kn.. jodoh ajal maut percaturan tuhan.. me serahkn segala nya.. 
me harap, selepas ni, me akan kuat dan x akan lg ganggu hidup dia.. me harap juga keputusan ini yang terbaik untuk dia.. me mahu dia mulakan hidup dia, family dia tanpa me..  dan biarkan me dalam dunia me sendiri, walaupun me sendiri.. me tetap dengan keputusan me.. me harap mereka-mereka yang kenal me, dia dan si dia.. x akan tanya lagi atau ungkit lagi kisah ni.. me dah tutup diary me dan dia.. me akan mulakan hari me dengan si dia.. biar laa me mcm ni.. sekurangnya me x tipu diri me dan cinta me..
sungguhpun ada antara kita fikir cinta patut akhirnya di pelamin.. tapi dah jika cinta me dan si dia x sampai ke sana, pun me dah bahagia.. me dan si dia dah cuba sedaya upaya.. tapi halangan x akan melemahkan semangat dan cinta kami..
pada si dia..
yang mencintai me sepenuh hati.. me minta maaf kerana dalam kekeliruan dan kepenatan me dalam penantian ni, me sesat!! but cinta si dia buat me tersedar! sebanyak mana me tersiksa, sebanyak tu juga la si dia terseksa!! cuma dia sangat sabar dan x cepat melatah macam me!!
hari-hari yang mendatang.. me harap cinta me akan terus subur!


                      ~~mencari cinta~~
mencari cinta sejauh kaki melangkah,
mencari cinta seluas laut lepas,
kita,
masih mencari lagi mencari erti cinta,
cinta tulus suci, cinta sejati,
cinta lambang kasih dan sayang kita,
cinta kekuatan kita berdua!

No comments:

Post a Comment